وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

پیشرفت 10پله ای  استان در حوزه فناوری واطلاعات

آذری جهرمی گفت:کهگیلویه وبویراحمد در حوزه فناوری ارتباطات از رتبه ۲۷ کشور در ۴ سال اخیر به رتبه ۱۵ رسیده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درنشست شورای مدیران ارتباطات استان با اشاره به اینکه این استان از نظر زیرساختهای توسعه ای جزو استانهای کم برخوردار است گفت: کهگیلویه وبویراحمد در ۴ سال اخیر در حوزه فناوری ارتباطات از رتبه ۲۷ کشور به رتبه ۱۵ رسیده است.


آذری جهرمی افزود: شاخص نفوذ اینترنت در روستاها افزایش یافته و براساس عدالت اجتماعی باید به این خواست مردم در روستا ها پاسخ مثبت داد حتی درخواست نخست نماینده های مردم درمجلس هم اینترنت است.


وی ادامه داد: پذیرفته نیست که هزینه سرویس های ارتباطی در روستاها بیشتر از شهرها باشد و این مشکل باید اساسی حل شود.


جهرمی اضافه کرد: پست بانک برنامه داشت که ۷ عابربانک در روستاهای این استان نصب کند که این رقم را ۷ برابر کردیم یعنی ۴۹ عابر بانک در روستاها نصب می شود.


وی با بیان اینکه مصرف سرانه در کهگیلویه و بویراحمد ۴G است گفت: به دو دلیل این اتفاق افتاده یکی اینکه زیرساختهای ثابت در استان مناسب نیست و دوم سیال بودن جمعیت استان است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: باید طی ۵ سال خدمات آی سی تی را دو و نیم برابر و در حوزه فناوری اطلاعات باید رشد ۵ برابر شود.


جهرمی گفت: اجرای طرح تکاپو و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری ارتباطات از اولویت های کاری این وزارتخانه است.


غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا نیز گفت:نقش ارتباطات در زندگی مرد نقشی بی بدیل است و وجود ارتباطات در کهگیلویه وبویراحمد باتوجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و قرارگرفتن درکریدورشمال به جنوب،ضروری است .


استاندارکهگیلویه وبویراحمد هم گفت: هزینه های تلفن برای روستاییان بیشتر از شهرهاست و این عادلانه نیست.


موسی خادمی افزود: ۲ طرح جی اس ام استقبال نشده در استان و طرح یو اس او در روستاهای استان ما موفق نبوده و باید یک طرح جدید و فکر جدیدی برای روستاها شود.وی ادامه داد: تلفن های ثابت در روستاها جمع آوری شده که با وجود جاده های کوهستانی ،حادثه خیز ،گردشگرپذیر و پر تردد وجود اینترنت و ارتباط در این محورها ضروری است.


مدیرکل فناوری اطلاعات استان نیز با اشاره به اینکه اولین و مهمترین خواسته مردم اینترنت پرسرعت در روستاهای استان است گفت: ۴۵ درصد جمعیت استان شهری و بقیه روستایی هستند.


وی افزود: از مجموع روستاهای استان هزار و 591 روستا دارای ارتباط اینترنتی هستند و 84 روستا در انتظار مساعدت دولت در این خصوص هستند.


مدیرشرکت مخابرات منطقه ای استان هم گفت: هم اکنون 186 دفتر آی سی تی در استان فعال است که پیش از این ۴۸ دفتر در استان فعال بود.


افتخاری با باین اینکه در روستاهای استان ۷۶۰ مشترک همراه اول وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۰۲ درصد دراستان است افزود:بندرعباس بوشهر و کهگیلویه وبویراحمد استانهای پراستفاده تلفن همراه هستند.

انتهای پیام/د

رتبه 15 استان در حوزه فناوری ارتباطات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار